EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: حکم دادگاه نیلوفر حامدی و الهه محمدی تکان‌دهنده است
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران رای صادره برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی از سوی دادگاه انقلاب را که به حبس محکوم شده‌اند، ناعادلانه می‌داند و آن را محکوم می‌کند و مجددا از مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد تا همه روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها را که در ایران زندانی هستند را فورا آزاد نمایند.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در خصوص حکم صادره برای این دو روزنامه‌نگار زن، آن را «تکان‌دهنده و ناعادلانه» خوانده است.

آقای بلانگر گفت: «مقامات ایرانی همواره روزنامه‌نگاران را هدف مجازات‌های بی‌جا قرار می‌دهند. ما از دستگاه قضایی ایران می‌خواهیم همه اتهامات علیه خانم‌ها حامدی و محمدی را لغو و اجازه دهند روزنامه‌نگاران بر اساس اسناد بین‌المللی که ایران باید به آن پایبند باید باشد، آزادانه فعالیت کنند».

نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن، اولین کسانی بودند که خبر درگذشت و تشییع جنازه مهسا امینی ۲۲ ساله در سپتامبر سال گذشته را منتشر کردند و پس از آن  اعتراضات سراسری در ایران شکل گرفت.

روز یکشنبه سی‌ام مهرماه رای بدوی این دو روزنامه‌نگار پس از یکسال منتشر شد.

بر این اساس دادگاه این دو روزنامه نگار را به سه اتهام «همکاری با دولت آمریکا به عنوان کشور متخاصم با ایران»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران» محکوم کرده است.

براساس رای صادره الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن با اتهام انتسابی همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل شش سال حبس اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

همچنین نیلوفر حامدی دیگر روزنامه‌نگار بازداشتی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

 

 

 






کارت

کارت