EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


واکنش همسر الهه محمدی به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲

در پی اظهارات رئیس قوه قضائیه پیرامون تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، سعید پارسایی همسر الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن که بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برد، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

چندی پیش غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ایران در سخنانی خواستار آزادی متهمان با وثیقه حداقلی شده بود. با این وجود و در جریان اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی صدها نفر بازداشت شدند.

الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو روزنامه‌نگار روزنامه‌های هم‌میهن و شرق نیز از سال گذشته در بازداشت موقت به سر می‌برند.

سعید پارسایی همسر الهه محمدی در واکنش به سخنان رئیس قوه قضائیه در صفحه شخصی خود نوشت: «نزدیک به یک ماه از عدم اجرای همین یک قانون (آزادی حداقلی با وثیقه) ‎الهه و نیلوفر می‌گذرد به روال آنچه یکسال گذشته هم شاهدش بودیم. »

آقای پارسایی ضمن انتقاد ار رویکرد قوه قضاییه در ادامه نوشت: «تعریف قوه قضاییه در قانون اینگونه آمده است: پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و ناظر به حسن اجرای قانون»

گفتنی است نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگاری هستند که برای نخستین بار گزارش و خبر درگذشت مهسا امینی را در بازداشتگاه گشت ارشاد منتشر کردند. این دو روزنامه‌نگار زن، در دو جلسه دادگاه جداگانه از سوی دادگاه انقلاب تهران محاکمه و منتظر صدور رأی بدوی هستند.

هرچند که در ماه‌های اخیر بسیاری از نهادها و افراد درخواست‌های مکرری برای برگزاری علنی دادگاه آین دو روزنامه‌نگار داشته‌اند، با این وجود دادگاه این دو روزنامه‌نگار در هشتم و نهم خردادماه و سوم و چهارم مردادماه به صورت غیر علنی و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز در بیانیه‌هایی، ضمن ابراز انتقاد از برگزاری دادگاه‌های غیر علنی نیلوفر حامدی و الهه محمدی، خواستار آزادی آنها شد.

 

 

 

 

 






کارت

کارت