EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


رای بدوی دادگاه نیلوفر حامدی و الهه محمدی صادر شد
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲

گزارش‌ها از صدور رای بدوی علیه نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن از سوی دادگاه انقلاب حکایت دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی بعد از گذشت بیش از دوماه از برگزاری اخرین جلسه، رای بدوی را صادر و هر دو روزنامه‌نگار را در سه عنوان اتهامی مجرم شناخت.

براساس رای صادره الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن با اتهام انتسابی همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل شش سال حبس اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

همچنین نیلوفر حامدی دیگر روزنامه‌نگار بازداشتی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

گفتنی است، درصورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر این روزنامه‌نگاران مجازات اشد شش سال حبس برای خانم محمدی و ۷ سال حبس برای خانم حامدی در نظر گرفته خواهد شد.

در رای صادره این روزنامه‌نگاران، ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات به مدت دو سال به عنوان مجازات‌های تکمیلی قید شده است.

خبرگزاری میزان که اخبار مربوط به قوه قضاییه ایران را پوشش می‌دهد در خبری نوشته است که در پرونده هر دو فرد مذکور، مستندات اثبات شده‌ای از ارتباط با برخی نهادها و افراد مرتبط با دولت آمریکا وجود دارد که به صورت آگاهانه انجام می‌شده و اهداف ضد امنیتی را دنبال می‌کرده است.

 

 






کارت

کارت