EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازگشت مجدد ویدا ربانی به زندان اوین پس از اتمام مرخصی
یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست ویدا ربانی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی که در هفته‌ گذشته برای گذراندن یک‌ دوره مرخصی درمانی ۵ روزه آزاد شده بود، بار دیگر  به زندان بازگشت.

بر اساس این خبر، خانم ربانی صبح امروز یکشنبه نهم مهرماه و در پی اتمام مرخصی خود به زندان اوین بازگشت.

چهارم مهرماه پرتو برهانپور وکیل دادگستری از مرخصی ۵ روزه ویدا ربانی خبر داده بود.

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد و فعال مدنی که همکاری با روزنامه شرق و هفته‌نامه صدا را در کارنامه خود دارد از ماه‌های قبل به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری ایران بازداشت و به تحمل زندان محکوم شده بود.

در ماههای گذشته اوضاع جسمانی این روزنامه‌نگار و فعال مدنی بسیار  نابسامان گزارش داده شد و حتی در دوره‌ای نیز از زندان به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.

خانم ربانی پس از طی یک دوره بیماری و فشارهای ناشی از بازداشت و بستری در بیمارستان، به مرخصی درمانی آمده بود و اول شهریورماه و با پایان یافتن مرخصی خود به زندان بازگشت.

گفتنی است ویدا ربانی پیش از این و در جریان آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در دوم مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت  و دادگاه وی در ۲۹ آذرماه تشکیل شد.

دهم دی ماه سال گذشته علی مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار  اعلام کرد که وی به تحمل شش سال حبس بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و پانزده ماه حبس دیگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شده است

 






کارت

کارت