EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضعف شدید جسمانی علیرضا رجایی پس از عمل جراحی
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶

براساس اعلام همسر علیرضا رجایی وضعیت جسمانی این عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران پس از عمل جراحی همچنان نامناسب است.

همسر این زندانی سابق سیاسی در فیس بوک خود درباره وضعیت جسمانی رجایی نوشت: مشکل در بلع و تنفس و تکلم و چشم تخلیه شده؛ ضعف جسمانی شدید و مبارزه با درد که همچنان ادامه دارد.

گفتنی است پنج هفته از عمل سنگین جراحی این روزنامه نگار می گذرد، عملی که منجر به تخلیه بخش‌هایی از فک فوقانی و عضلات صورت و همچنین چشم راست علیرضا رجایی شد.

چندی پس از این عمل جراحی سنگین، علیرضا رجایی به دلیل مشکلات پیش آمده در بافت پیوند شده به صورت و  همچنین سکسکه‌های دائمی مجددا در بیمارستان بستری شد و تحت درمان قرار گرفت.

یکی از نزدیکان این عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران گفت این زندانی سیاسی سابق در چالش جدی با پیامدها و آسیب‌های جراحی و همچنین دشواری در تغذیه بسر می‌برد. برمبنای این گزارش، صحبت کردن و غذا خوردن به‌علت آسیب به لب‌ها و فقدان عضلات سمت راست صورت، برای علیرضا رجایی سخت و رنج‌آور است.

علیرضا رجایی، دوازدهم شهریورماه در پی عمل جراحی برای کنترل بیماری سرطان، چشم و استخوان گونه راستش را از دست داد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ۱۷ شهریور با صدور بیانیه‌ای رفتار مقامات ایرانی در قبال علیرضا رجایی و عدم اعزام به موقع وی به بیمارستان برای درمان سرطان در زندان را به شدت محکوم کرد و دبیرکل فدراسیون آن را مصداق نقض شدید حقوق بشر دانست.






کارت

کارت