EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعلیق فعالیت‌های یک رسانه توسط حکومت نظامی در بورکینافاسو
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲

حکومت نظامی در بورکینافاسو تا اطلاع ثانوی، فعالیت‌های چاپی و آنلاین یک رسانه خبری فرانسوی‌ را به حالت تعلیق درآورده است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  این اقدام خودسرانه را که به الگویی برای ساکت کردن رسانه‌ها و محروم کردن شهروندان از اطلاعات ارزشمند تبدیل شده است، محکوم کرد و از حکومت نظامی خواست که تعلیق توزیع این نشریه را لغو کند و به رسانه‌های داخلی و خارجی اجازه دهد تا وظایف خود را بدون هیچ گونه ترس یا ارعاب انجام دهند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، اقدامات حکومت نظامی را «تلاشی عمدی برای دور نگه داشتن شهروندان و به طور کلی جهان از حقیقت» خواند و به حکومت نظامی نسبت به الگوی سیستماتیک سرکوب مطبوعات که به طور خاص رسانه‌های فرانسوی را هدف قرار می دهد، هشدار داد.

وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت بورکینافاسو، ریمتالبا ژان امانوئل اودرائوگو، گفت که مقاله منتشر شده در رسانه Jeune Afrique با عنوان «تنش‌ها در ارتش بورکینافاسو ادامه دارد»، «گمراه کننده» است.

حکومت نظامی بورکینافاسو، پیشتر رسانه‌های فرانسوی RFI و France 24 را تعلیق کرده بود و در آوریل امسال نیز، دو روزنامه‌نگار فرانسوی را که برای لوموند و لیبراسیون کار می‌کردند، اخراج کرد.






کارت

کارت