EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه فدراسیون در مورد استعفای انجمن عمومی روزنامه‌نگاران بلژیک
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  به نمایندگی از ششصدهزار روزنامه‌نگار از ۱۴۶ کشور در سراسر جهان و صدای این حرفه در سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه‌ای از استعفای زیرمجموعه بلژیکی خود، انجمن عمومی روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بلژیک (AGJPB) ابراز تاسف کرد. استعفای این انجمن بلژیکی که از گرد هم آمدن انجمن روزنامه‌نگاران حرفه‌ای فرانسوی زبان و آلمانی زبان  (AJP)و اتحادیه روزنامه‌نگاران هلندی زبان فلاندری (VVJ) پدید آمده است، بیست‌وپنجم سپتامبر در نامه‌ای خطاب به رئیس و دبیرکل فدراسیون اعلام شد.

در این بیانیه تأکید شده که بیانیه مطبوعاتی انجمن عمومی روزنامه‌نگاران حرفه‌ای بلژیک، هرگز به دنبال دادن حق پاسخ به فدراسیون برای «جستجوی حقیقت»، نبوده است. همچنین در این بیانیه، فدراسیون به‌طور مفصل و با استدلال‌های حقوقی، به اتهاماتی که در بیانیه بیست‌وپنجم سپتامبر انجمن روزنامه نگاران بلژیک مطرح شده، به ویژه در مواردی مانند «انطباق با قانون»،«حاکمیت فدراسیون»، «شفافیت»، «رهبری» و «مدیریت» پاسخ داده است.

در بخش پایانی بیانیه فدراسیون آمده است:

«در حالی که فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای برگزاری کنگره صدمین سالگرد خود در ماه مه ۲۰۲۶ در پاریس آماده می‌شود، تاریخ طولانی آن مملو از پیروزی‌های اتحادیه‌ها، دستاوردهای اجتماعی برای روزنامه‌نگاران، مذاکرات برای کنوانسیون‌های بین‌المللی در سازمان ملل متحد، و همچنین بحران‌هایی داخلی است که همگی حل شده‌اند. با یا بدون انجمن بلژیک، فدراسیون به ماموریت‌های توسعه اتحادیه‌های خود ادامه خواهد داد. انجمن بلژیکی مستقل و آزاد است که به هر سازمانی بخواهد بپیوندد یا از آن خارج شود، اما فدراسیون به حمایت از همه روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها، در همه جا، از جمله در بلژیک، ادامه خواهد داد و یک بار دیگر تاکید می‌کند که برای گفتگو با همه اعضای خود در شفافیت کامل آمادگی دارد.»






کارت

کارت