EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


انتقال کامیار فکور به زندان اوین
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲

کامیار فکور، روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه کارگری خبرآنلاین که چندی قبل به همراه تعدادی از زندانیان سیاسی به زندان قزلحصار کرج منتقل شده بود، روز گذشته بار دیگر به زندان اوین بازگشت.

بر اساس گزارش‌ها روز چهارشنبه پنجم مهرماه سروناز احمدی فعال مدنی و همسر این روزنامه‌نگار که خود دوران محکومیتش را در زندان می‌گذراند در یک تماس تلفنی با خانواده از انتقال همسرش به زندان اوین و ملاقات کوتاه با وی خبر داد.

روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه عرفان کرم ویسی، وکیل این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود نوشت: «کامیار همراه تعدادی دیگر از زندانیان طبق تصمیم شورای طبقه بندی زندان اوین از بند۴ زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل گردیدند. این در حالی است که دلیل خروج از زندان در زمان انتقال، حضور در جلسه‌ی دادگاه عنوان شده است».

کامیار فکور، خبرنگار خبرآنلاین و برخی وب‌سایت‌های فعال کارگری است که سابقه بازداشت و زندانی در دو مقطع را نیز داشته است که اولین آنها به اسفند ۱۳۹۹ و تجمع کارگران در اعتراض به وضعیت دستمزدها بازمی‌گردد.

وی همچنین یک بار نیز به‌خاطر فعالیت‌هایش به‌عنوان روزنامه‌نگار در حوزه‌ اقتصاد محیط‌ زیست و انتشار آثار هنری‌اش در فضای مجازی بازداشت شده بود

 

 






کارت

کارت