EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


برگزاری جلسه واخواهی احمد زیدآبادی در اراک
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار باسابقه و عضو شورای سردبیری روزنامه هم‌میهن که در ماه‌های گذشته از صدور حکم زندان و شلاق و مسدودسازی حساب‌های بانکی خود به دلیل فعالیت‌های ۱۴ سال قبلش خبر داده بود، از برگزاری جلسه واخواهی در دادسرای اراک خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه آقای زیدآبادی در کانال تلگرامی‌ خود نوشت: «دیروز به اتفاق وکیلم جناب محمد آرمان در جلسه دادگاه حاضر شدم. رییس شعبه به دلیل بیماری در مرخصی بود و دادرس دیگری ریاست دادگاه را به عهده داشت.  او پس از شنیدن دفاعیات که در جای خود حکایت جالبی است، حداقلِ قرار تأمین یعنی التزام به حضور را صادر کرد.»

به نوشته آقای زیدآبادی در جریان دادگاه دیروز در اراک، رئیس دادگاه در پاسخ به درخواست وکیل وی برای رفع انسداد از شماره‌ حساب‌های بانکی  تأکید کرد که به محض پذیرش واخواهی، اجرای احکام موظف بوده است از حساب‌ها رفع انسداد کند.

اما امروز (پنجشنبه) معاون دادستان اراک با لغو انسداد حساب‌ها مخالفت کرده و تصمیم‌گیری در این مورد را به پس از صدور رأی دادگاه حواله داده است.

چندی پیش احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار پرسابقه در کانال تلگرامی‌ خود با اشاره به حکم صادره نوشت: «شاکی پرونده نیروی انتظامی شهرستان اراک است و رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی-جزایی اراک، در رأی خود به تاریخ ۲۱ بهمن سال ۸۸ بزه انتسابی مربوط به دو اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی را بنا به متن سخرانی من، محرز دانسته و بر اساس آن، برای اتهام نخست، به تحمل یک سال حبس تعزیری و برای اتهام دوم، به ۵۰ ضربه شلاق روی نقاط مجاز بدن محکوم کرده است.»

احمد زیدآبادی که از سال ۱۳۶۸ در روزنامه اطلاعات شروع به کار کرد تاکنون دربسیاری از  روزنامه‌ها نظیر همشهری، شهروند امروز، آزاد و… فعالیت کرده و هم اکنون عضو شورای سردبیری روزنامه هم‌میهن است.

وی نخستین بار در سال ۱۳۷۹ به جرم « تبلیغ علیه نظام»، «تشویش اذهان عمومی» و «اقدام افسارگسیخته علیه نظام» به یکسال زندان محکوم شد.

همچنین در خردادماه سال ۱۳۸۸ به ۵ سال حبس و تبعید و ممنوعیت فعالیت سیاسی محکوم شد که پس از گذراندن حبس آزاد شد.

 






کارت

کارت