EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حذف حساب فیسبوک مجری شبکه الجزیره توسط متا
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

نمایه فیسبوک تامر المیشال، مجری الجزیره عربی، پس از پخش برنامه تلویزیونی او «نوک کوه یخ» در هشتم سپتامبر، حذف شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) سیاست شرکت متا در ایجاد محدودیت مکرر برای فعالیت روزنامه‌نگاران را محکوم کردند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاراندر این باره گفت: «متا به خوبی می‌داند که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی روزنامه‌نگاران بخش جدایی‌ناپذیر کار حرفه‌ای آن‌ها است و حق ندارد به دلیل انتقاد از سیاست‌های این شرکت یا پوشش نظرات انتقادی دیگران، حساب‌های روزنامه‌نگاران را ببندد، این کار حمله شدیدی به آزادی بیان است. ما از این که حساب تامر دوباره فعال شده است، استقبال می‌کنیم، اما نه او و نه سایر روزنامه‌نگاران نباید دوباره با این وضعیت بد روبرو شوند.»

ناصر ابوبکر، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی نیز گفت: «ما از فیس‌بوک می‌خواهیم به سیاست خود در محدود کردن کار روزنامه‌نگاران فلسطینی پایان دهد.»

المیشال در حال بررسی این موضوع بود که چگونه متا تمایل دارد با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، محتوای حامی فلسطین یا انتقاد از اسرائیل را محدود کند. پروفایل فیسبوک او بیست‌وچهار ساعت پس از پخش برنامه حذف شد. الجزیره گفت که آنها سعی کرده‌اند با فیسبوک تماس بگیرند اما هیچ پاسخی دریافت نکردند. در نهم سپتامبر، نمایه المیشال فعال شد و دوباره به درستی کار کرد.

این اولین بار نیست که اکانت این مجری توسط متا هدف متا می‌گیرد. در ماه مارس گذشته، پروفایل او محدود شد و در دسامبر ۲۰۲۰ نیز حساب بسیاری از کارمندان رسانه از جمله او، توسط نرم افزار جاسوسی اسرائیل پگاسوس هک شد.






کارت

کارت