EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست گروه‌های حامی ‌آزادی بیان برای پایان آزار قضایی یک خبرنگار در بنگلادش
سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و هجده سازمان دیگر مدافع آزادی بیان و حقوق بشر، از مقامات مسئول دولت بنگلادش خواسته‌اند تا در پرونده‌ای که براساس قانون امنیت دیجیتال (DSA) علیه آدورا یزمین تشکیل شده، مداخله کنند. این نهادها خواستار لغو فوری همه اتهامات علیه آدورا یزمین، خبرنگار RTV و اکرم الاحسن کانچان، مصاحبه شونده شده‌اند. یزمین پس از گزارش‌ در مورد فعالیت‌های مجرمانه یک فرقه مذهبی، از آزار و اذیت و ارعاب مستمر رنج می‌برد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «انتقام از آدورا یزمین به خاطر گزارش‌هایش و همچنین سوء استفاده آشکار از قانون برای هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران و کارمندان رسانه‌ای که درباره فساد افشاگری می‌کنند، قابل تحمل نیست. فدراسیون به این درخواست مشترک از مقامات بنگلادش می‌پیوندد تا مطمئن شود که همه اتهامات بلافاصله پس گرفته می‌شوند و ایمنی و امنیت خبرنگاران در بنگلادش تضمین می‌شود.»

این پرونده قضایی پس از آن تشکیل شد که این روزنامه‌نگار با استفاده از سوابق قانونی و گزارش‌های سازمان‌های مختلف حقوق بشری، گزارشی از جزئیات اتهامات منتسب به این گروه مذهبی و اعضای آن شامل اخاذی، آزار و اذیت، «غصب زمین» و تعداد بیشماری از اتهامات دیگر، منتشر کرد. همچنین از اواسط ژوئیه، یزمین با تعقیب و مراقبت غیرقانونی از سوی اعضای این گروه همراه با تهدید علیه خود و اعضای خانواده‌اش مواجه شده است.






کارت

کارت