EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم وحشیانه یک روزنامه‌نگار در یمن
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

مجلی الصمدی، مدیر و مالک ایستگاه رادیویی صدای یمن، بیست‌و‌چهارم اوت در مقابل خانه‌اش در صنعا توسط یک دسته پنج نفره که گفته می‌شود با گروه حوثی مرتبط هستند، به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران یمن (YJS) با محکومیت این حمله خواستار اقدامات حفاظتی بیشتر جهت تأمین امنیت روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه در این کشور شدند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «حمله وحشیانه به همکارمان مجلی الصمدی و تلاش برای خاموش کردن گزارش‌های انتقادی او را محکوم می‌کنیم. فدراسیون از مقامات ذیصلاح می خواهد که ارعاب روزنامه‌نگاران را متوقف کنند و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند. این رویه مصونیت عاملان از مجازات، غیرقابل تحمل است.»

سندیکای روزنامه‌نگاران یمن با صدور بیانیه‌ای، مقامات صنعا را مسئول کامل جان و ایمنی الصمدی و خانواده او دانست. طبق آمار این سندیکا، هفت روزنامه‌نگار در حال حاضر در این کشور پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.

به گفته الصمدی، مهاجمان او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به او هشدار دادند که کارش را متوقف کند یا در خطر «عواقب شدید» باشد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این اولین بار نیست که به این روزنامه‌نگار حمله می‌شود. ایستگاه رادیویی متعلق به او در یازدهم ژوئیه غارت شد و تمام تجهیزات آن توسط گروه حوثی مصادره شد.






کارت

کارت