EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمایت از اعتصاب کارکنان بی‌بی‌سی قاهره در لندن
سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

«روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی در قاهره مستحق دستمزد منصفانه‌ای هستند که بحران مالی اخیر مصر را در نظر بگیرد.»، این پیام تظاهرکنندگانی بود که سی‌ام آگوست در خارج از مقر این خبرگزاری گرد هم آمدند.

 جیم بوملها، خزانه‌دار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  که در این تظاهرات شرکت کرد، گفت: «اراده همکاران مصری ما برای انجام اعتصاب، نشانه آشکاری از جدی بودن وضعیت اسفناک مالی آن‌ها است. تورم، ارزش دستمزد این روزنامه‌نگاران را ویران کرده است. مدیریت بی‌بی‌سی باید راه‌هایی بیابد تا به آن‌ها برای زحماتشان پاداش دهد.»

اعضای اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند اعلامیه‌هایی را به کارکنان بی‌بی‌سی در حین ورود به محل کارشان در مرکز لندن دادند و حتی یک بروشور نیز به روی دستان تیم دیوی، مدیر کل بی‌بی‌سی پرتاب شد. این اعلامیه حاوی پیامی از خالد البلشی، رئیس سندیکای روزنامه نگاران مصر بود: «ما چیزی جز دستمزد عادلانه نمی‌خواهیم تا اطمینان حاصل کنیم که همکاران بی‌بی‌سی در قاهره می‌توانند زندگی خود را در شرایط تورم فلاکت‌بار کنونی تأمین کنند. ما تا زمانی که بی‌بی‌سی مذاکره‌ای جدی را آغاز کند، مبارزه بی‌امان خود را ادامه خواهیم داد.»






کارت

کارت