EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


انتقال کامیار فکور از زندان اوین به قزلحصار
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

وکیل پرونده کامیار فکور، روزنامه‌نگار حوزه کارگری که از حدود ۳ ماه قبل برای اجرای حکم محکومیت خود راهی زندان شد، از انتقال به گفته او «غیرقانونی» این روزنامه‌نگار به زندان قزلحصار کرج بدون اطلاع، خبر داد.

بر اساس این خبر روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه عرفان کرم ویسی، وکیل آقای فکور در صفحه شخصی خود نوشت: « کامیار همراه تعدادی دیگر از زندانیان طبق تصمیم شورای طبقه بندی زندان اوین از بند۴ زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل گردیدند. این در حالی است که دلیل خروج از زندان در زمان انتقال، حضور در جلسه‌ی دادگاه عنوان شده است».

به گفته آقای کرم ویسی به دلیل حضور سروناز احمدی همسر کامیار فکور در زندان اوین، این انتقال غیرقانونی است.

آقای کرم ویسی همچنین نوشت: «طی شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران علیه ایشان پرونده‌ای جدید با اتهامات ١- اخلال در نظم و آسایش عمومی و ٢- توهین به مقامات و مامورین زندان در شعبه ٣ بازپرسی دادسرای اوین ثبت شده است.»

کامیار فکور، خبرنگار خبرآنلاین و برخی وب‌سایت‌های فعال کارگری است که سابقه بازداشت و زندانی در دو مقطع را نیز داشته است که اولین آنها به اسفند ۱۳۹۹ و تجمع کارگران در اعتراض به وضعیت دستمزدها بازمی‌گردد.

وی همچنین یک بار نیز به‌خاطر فعالیت‌هایش به‌عنوان روزنامه‌نگار در حوزه‌ اقتصاد محیط‌ زیست و انتشار آثار هنری‌اش در فضای مجازی بازداشت شده بود.

 






کارت

کارت