EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت مهدی و مجید نیک‌عهد به حبس و مجازات‌های تکمیلی
یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

مهدی و مجید نیک‌عهد، سردبیر و مدیرمسوول نشریه نامه امیر که ماه گذشته به همراه چند فعال سیاسی در آرامستان اراک بازداشت شده بودند، از سوی دادگاه به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.

بر اساس گزارش‌ها روز شنبه یازدهم شهریورماه محمدرضا کارگرپیشه مقدم از وکلای پرونده در گفتگو با وب‌سایت امتداد با بیان اینکه زمان وقوع حادثه تا زمان صدور حکم کمتر از یک‌ماه بوده که بسیار سریعتر از حد معمول است، اظهار داشت: «دادنامه صادره بنا بر تاریخ مندرج در آن در همان روز برگزاری جلسه رسیدگی تنظیم شده است و نسبت به کلیه متهمین در بردارنده حداکثر مجازات توهین به مقدسات یعنی ۵ سال حبس تعزیری و برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی نیز حداکثر مجازات یعنی ۱ سال حبس است.»

برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، موکلین هم‌چنین محکوم به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری شده اند که بنا بر تاکید قاضی صادر کننده رای، باید در مصلای بیت المقدس اراک، بعد از نماز جمعه و در ملأ عام اجرا شود!

مهدی نیک‌عهد، سردبیر نشریه نامه امیر و خبرنگار خبرگزاری ایلنا در استان مرکزی و مجید نیک‌عهد مدیرمسوول نامه امیر و خبرنگار شهروند ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

لازم به ذکر است که این دو روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای پیش از برگزاری دادگاه نخست، با قید وثیقه و به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر فشار بر روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه بیش از پیش افزایش یافته است. بر اساس آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال حاضر ۷ روزنامه‌نگار در زندان به سر می‌برند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران در بند شده است

 

 






کارت

کارت