EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


الناز محمدی به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد
یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

الناز محمدی، روزنامه‌نگار و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه هم‌میهن که زمستان گذشته در جریان اعتراضات سراسری در ایران، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه آزاد شده بود، به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

بر اساس گزارش‌ها روز شنبه یازدهم شهریورماه امیر رئیسیان وکیل دادگستری در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: «پرونده موکل من خانم الناز محمدی با دو اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و همکاری با دول متخاصم خارجی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و دادگاه پس از رسیدگی به اتهامات ایشان، موکلم را به دلیل عدم احراز وقوع جرم و فقدان هرگونه دلیل و مدرک، از اتهام همکاری با دول متخاصم خارجی تبرئه کرد.»

وی در ادامه با بیان اینکه سه سال حبس تعلیقی به اتهام اجتماع و تبانی صادر شده، گفت: «یک  چهلم این مدت حبس لازم الاجرا بوده و مابقی آن  به مدت ۵ سال تعلیق شده است و مقرر شد که خانم محمدی در مدت ۵ سال تعلیق اجرای مجازات حبس، اولا باید با هماهنگی و نظارت ضابطین وزارت اطلاعات، هر فصل در یک دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری شرکت کند و ثانیا در این ۵ سال ممنوع الخروج بوده و ثالثا ایشان را از فعالیت حرفه‌ای مرتبط با جرم ارتکابی و وسایل موثر در آن و همچنین از ارتباط و معاشرت با افرادی که در رسانه‌های خارجی اشتغال یا ارتباط دارند، منع شده است. »

الناز محمدی روزنامه‌نگار اجتماعی است که شانزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به هنگام مراجعه به دادسرا بازداشت شد. وی ۲۳ بهمن همان سال با تودیع وثیقه به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

گفتنی است الناز محمدی خواهر دوقلوی الهه محمدی دیگر روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن است که همزمان با سفر به سقز برای تهیه گزارش از مراسم خاکسپاری مهسا امینی در هفتم مهرماه بازداشت شد.

 

 






کارت

کارت