EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت یک گزارشگر رادیو در فیلیپین بدون ارائه حکم قضایی
شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

یک روزنامه‌نگار در فیلیپین پس از آن که ادعا شد بدون اجازه پلیس به اسناد جنایی دسترسی داشته است، دستگیر شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین (NUJP)، این بازداشت و پرونده‌سازی متعاقب آن را محکوم کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) این حادثه را « یک تجاوز آشکار از اختیارات پلیس» دانست و از مقامات فیلیپینی خواست که تمام اتهامات علیه این روزنامه‌نگار را لغو کنند و از حق آزادی اطلاعات حمایت کنند.

خوزه ریزال پاژارس، خبرنگار ایستگاه رادیویی خصوصی «رادیو ناتین»، در تاریخ 2 اوت در منطقه ویسایاس بازداشت شد و قبل از آزادی موقتش در چهارم اوت، تحت تحقیقات غیررسمی قرار گرفت.

پلیس ادعا می‌کند که پاژارس بدون داشتن مجوز، اسنادی از پرونده‌های ایستگاه پلیس شهر ایریگا را اسکن کرده است و چون این اطلاعات مربوط به پرونده های در حال انجام است، پاجارس قانون حفظ حریم خصوصی داده‌ها(DPA)  را نقض کرده است. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین  (NUJP)در رد این ادعا گفت: «مسئولیت حفظ امنیت این داده‌ها بر عهده پلیس است و دسترسی به آن‌ها برای انجام وظایف روزنامه‌نگاری، از شمول این قانون معاف است. این بازداشت بسیار غیرعادی است زیرا رسانه‌ها در عمل همواره به گزارش‌های پلیس و اسناد مشابه دسترسی داشته اند.»






کارت

کارت