EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن راننده و زخمی شدن یک خبرنگار در حمله پهپادی ترکیه
شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

در یک حمله پهپادی مشکوک در نزدیکی شهر قامشلی در منطقه خودمختار شمال شرق سوریه، راننده فیصل حاج سنان، کارمند جین تی‌وی کشته شد و دلیلا آگید خبرنگار این رسانه به شدت مجروح شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  از مقامات ترکیه خواست تحقیقات فوری را آغاز کرده و عاملان این حمله را بازخواست کنند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «ما از کشته شدن کارمند رسانه‌ای فیصل حاج سنان در حین انجام کارش بسیار متأسفیم و برای همکارمان دلیلا آگید آرزوی بهبودی سریع داریم. فدراسیون خواستار تحقیقات مستقل در مورد این حمله است. جنایات علیه خبرنگاران نباید بدون مجازات بمانند.» بلانگر تأکید کرد: «برای اطمینان از این که خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها در جریان درگیری‌ها هدف قرار نخواهند گرفت، حفاظت بیشتری در سطح بین‌المللی لازم است.»

بیست‌وسوم اوت، گروهی از خبرنگاران جین تی‌وی با خودروی این رسانه در نزدیکی قامشلی، شهری واقع در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه در حال حرکت بودند که خودرو مورد اصابت یک پهپاد مشکوک ترکیه قرار گرفت. به گزارش رسانه‌ها، این خبرنگاران در مأموریت کاری بودند. این دومین بار است که ترکیه به حمله به خبرنگاران در این منطقه متهم می‌شود. در دسامبر گذشته یک خبرنگار دیگر در حمله مشابهی در حومه استان الحسکه در شمال شرق سوریه کشته شد.

بر اساس داده‌های فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، فیصل حاج سنان هفدهمین کارمند رسانه‌ای است که تاکنون در سال ۲۰۲۳ کشته شده است.






کارت

کارت