EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ممانعت از درمان و رسیدگی پزشکی الهه محمدی در زندان
سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲

الهه محمدی، روزنامه‌نگار و خبرنگار روزنامه هم‌میهن که از حدود یک سال قبل در زندان به سر می‌برد به دلیل «کارشکنی مسوولان» از درمان و رسیدگی پزشکی علیرغم تجویز پزشک زندان محروم مانده است.

روز دوشنبه ششم شهریورماه سعید پارسایی همسر این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود با اعلام این خبر نوشت: «نزدیک به دو ماه است که پزشک زندان اوین، اعزام اورژانسی الهه محمدی را برای انجام سونوگرافی ثبت کرده است. نوبت دیگری از یک مرکز درمانی دیگر گرفتیم که این‌ بار زندان از اعزام وی خودداری کرد. دو روز بعد نوبت جدیدی تعیین شد. این‌ بار بعد از چهار ساعت معطلی و بدون اطلاع الهه، او را به سمت مرکز درمانی نامشخصی بردند که در پی مخالفت الهه، وی را به زندان بازگرداندند. »

به گفته آقای پارسایی با وجود ۵ بار هماهنگی با بیمارستان آپادانا، پس از مراجعت پزشک از ویزیت این روزنامه‌نگار خودداری کرد.

الهه محمدی، روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن که گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی منتشر کرده بود پس از احضار به دادسرا در راه رفتن به آنجا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد.

جلسه نخست دادگاه رسیدگی به پرونده این روزنامه‌نگار نهم خردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و روز چهارم مردادماه نیز دومین و آخرین جلسه برگزار شد.

تاکنون افراد و نهادهای بسیاری خواهان برگزاری دادگاه به طور علنی و آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی دیگر روزنامه‌نگار بازداشتی شده‌اند اما مقامات ایران هیچ واکنشی نسبت به این امر نداشته‌اند.

گفتنی است فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی و همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 

 






کارت

کارت