EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تیمور شرقی: نمونه موفقی از آزادی و استقلال رسانه‌ها
شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از دولت جدید تیمور شرقی خواست از استقلال رادیو و تلویزیون عمومی این کشور (RTTL) و نقش حیاتی آن به عنوان صدای دموکراسی در منطقه دفاع کند. این نهاد بین‌المللی از رهبران سیاسی جدید تیمور شرقی خواست که به استقلال رسانه‌های آن کشور و به‌ویژه رادیو و تلویزیون عمومی آن که نمونه‌ای قوی و باثبات از یک رسانه آزاد است، احترام بگذارند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) تأکید کرد: «آینده رسانه‌های عمومی همیشه در هنگام تغییر دولت‌ها در آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارد. پیشتازی تیمور شرقی در زمینه دموکراسی و آزادی رسانه موضوع کوچکی نیست – اگرچه این کشور ممکن است یکی از کوچکترین کشورهای منطقه باشد..»

تیمور شرقی در حال حاضر تنها کشور جنوب‌شرق آسیا است که در فهرست خانه آزادی (Freedom House) به عنوان «آزاد» طبقه‌بندی شده است.

آینده جوانترین دموکراسی جنوب‌شرقی آسیا و صنعت رسانه آن در یازدهم آگوست در یک مجمع عمومی در دیلی (DILI)، پایتخت تیمور شرقی، مورد توجه قرار گرفت. رئیس جمهور جدید تیمور شرقی، خوزه راموس هورتا، از دولت این کشور خواست تا رسانه عمومی کشور مستقل و حرفه‌ای باشد. او گفت: «بسیار مهم است که کشور ما یک تلویزیون عمومی با کیفیت بالا، بسیار حرفه‌ای و مستقل داشته باشد که از مدل بهترین شبکه‌های تلویزیونی با بودجه عمومی مانند BBC در انگلستان، NHK در ژاپن و ABC پیروی کند که هیئت تحریریه کاملاً مستقلی دارند و اگرچه از بودجه دولتی و عمومی تامین می‌شوند، دولت در محتوای آن‌ها دخالت نمی‌کند.»






کارت

کارت