EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ارتباط قتل روزنامه‌نگار پاکستانی با فعالیت‌های خبرنگاری او
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲

پرونده قتل جان محمد ماهر، خبرنگار ارشد پاکستانی، تحت عنوان ترور در پلیس منطقه سوکور ثبت شد. برادر این خبرنگار در دادخواستی مدعی شده که فعالیت‌ روزنامه‌نگاری وی در دفاع از منافع مردم بوده و به همین دلیل به قتل رسیده است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان  (PFUJ)این ترور وحشیانه را به شدت محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری برای شناسایی و محاکمه عاملان این قتل شدند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) «این قتل وحشیانه و غم‌انگیز» را به شدت محکوم کرد و خواستار تحقیقات کامل و سریع برای یافتن قاتلان او و تعیین انگیزه این جنایت شد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان (PFUJ) نیز از پلیس و دولت ایالتی خواست تا قاتلان را به‌سرعت دستگیر کند و به خانواده روزنامه‌نگار کشته شده غرامت دهد.

در متن این دادخواست آمده است: «جان محمد ماهر، از روزنامه‌نگاری خود برای بلند کردن صدای مردم فقیر کشور استفاده کرد، چیزی که افراد با نفوذ از آن می‌ترسیدند.» آقای ماهر در این دادخواست مدعی شد که آن افراد با نفوذ، برادرش را پیش از این به مرگ تهدید کرده بودند و «قصد داشتند او را از سر راه بردارند» و به همین دلیل، او را هدف قرار داده و از پای در آوردند.

پلیس تاکنون حدود پانزده مظنون را دستگیر کرده است.






کارت

کارت