EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آخرین وضعیت پرونده کامیار فکور
چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲

وکیل پرونده کامیار فکور، روزنامه‌نگار حوزه کارگری که از حدود ۳ ماه قبل برای اجرای حکم محکومیت خود راهی زندان شد، از آخرین وضعیت پرونده وی خبر داد.

بر اساس این خبر روز یکشنبه ۲۹ مردادماه عرفان کرم ویسی وکیل آقای فکور در صفحه شخصی خود نوشت: «در خصوص آخرین وضعیت کامیار فکور باید گفت که پس از پی‌گیری‌های انجام شده و استعلامات صورت گرفته، بند ج از بخش اول بخشنامه عفو (عدم عضویت و وابستگی در گروه‌های معاند و برانداز) دلیل عدم عفو ایشان اعلام گردید.»

اشاره آقای کرم ویسی به بخشنامه‌ای است که زمستان گذشته از سوی رهبر ایران مبنی بر بخشودگی زندانیان پس از اعتراضات سراسری در ایران صادر و اجرا شد. هرچند که مدت کمی پس از اجرا بسیاری از زندانیان دوباره محاکمه و به زندان رفتند اما به گفته این وکیل دادگستری  آزادی‌های موقت از زندان مشمول کامیار فکور نشده است.

آقای کرم ویسی همچنین نوشت: «حکم تعلیقی محکومیت ٢ سال حبس کامیار بابت اتهام تشویش اذهان عمومی در پرونده سال ١۴٠٠ صادره از شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به اجرا در آمده است و به میزان حبس فعلی ایشان ( ٨ ماه) اضافه شده است. »

به گفته وی پرونده کامیار فکور به دیوان عالی کشور ارجاع شده است و باید منتظر اتخاذ تصمیم نهایی دیوان در خصوص پرونده بود.

کامیار فکور، خبرنگار خبرآنلاین و برخی وب‌سایت‌های فعال کارگری است که سابقه بازداشت و زندانی در دو مقطع را نیز داشته است که اولین آنها به اسفند ۱۳۹۹ و تجمع کارگران در اعتراض به وضعیت دستمزدها بازمی‌گردد.

وی همچنین یک بار نیز به‌خاطر فعالیت‌هایش به‌عنوان روزنامه‌نگار در حوزه‌ اقتصاد محیط‌ زیست و انتشار آثار هنری‌اش در فضای مجازی بازداشت شده بود.

 

 

 






کارت

کارت