EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


وعده دولت بنگلادش برای اصلاح قانون جنجالی امنیت دیجیتال
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

مقامات بنگلادشی اعلام کرده‌اند که قصد دارند قانون امنیت دیجیتال (DSA) را که مورد انتقاد قرار گرفته است، با قانون جدید و اصلاح‌شده امنیت سایبری اصلاح‌شده جایگزین کنند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از رهبران بنگلادش می‌خواهد اطمینان دهند که قانون آینده به آزادی مطبوعات احترام گذاشته و از آن دفاع می‌کند، نه اینکه آن را جرم‌ انگاری کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در این باره اعلام کرد: «در حالی که از قصد دولت بنگلادش برای اصلاح قانون مشکل‌ساز امنیت دیجیتال استقبال می‌شود، ما همچنان از تکرار سرکوب‌های گذشته نگرانیم. اگر مقامات بنگلادش بخواهند از آسیب اقدامات حقوقی بیهوده و خطرناک علیه رسانه‌ها بکاهند، این قانون باید بر مسائل مربوط به آزادی مطبوعات متمرکز شود.»

قانون امنیت دیجیتال (DSA) که در سال ۲۰۱۸ تضویب شد، به دلیل دستگیری، آزار و اذیت و ارعاب روزنامه‌نگاران، کارکنان رسانه‌ها و سایر مدافعان حقوق بشر، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در گزارش سالانه آزادی مطبوعات آسیای جنوبی (SAPFR) خود توانست دستگیری پنج روزنامه‌نگار را تحت قانون  DSAاز می ۲۰۲۲ تا آوریل  ۲۰۲۳ تأیید کند.

 وزیر دادگستری بنگلادش مدعی است که قانون جدید، مجازات اتهامات مربوط به افترا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و مجازات احتمالی حبس را به جریمه تبدیل می‌کند.






کارت

کارت