EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تایید حکم محکومیت کیوان صمیمی در دادگاه تجدید نظر
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

حکم محکومیت به حبس کیوان صمیمی روزنامه‌نگار باسابقه که چندی پیش از سوی دادگاه انقلاب صادر شده بود، از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

بر اساس گزارش‌ها روز شنبه ۲۸ مردادماه مصطفی نیلی وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود با اعلام این خبر نوشت: «رای صادره از شعبه‌ی ٢٩ علیه آقای ‎کیوان صمیمی در شعبه‌ی ٣۶ دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شد و ایشان به شش سال حبس محکوم شدند که پنج سال آن قابل اجرا است. »

به گفته آقای نیلی این حکم به دلیل حضور کیوان صمیمی در نشست گفتگو برای نجات ایران است که توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است.

نشست مجازی دو روزه نجات برای ایران در اوایل اردیبهشت ماه در شبکه کلاب هاوس با حضور چندین فعال سیاسی و مدنی و روزنامه‌نگار برگزار شد. بلافاصله بعد از این همایش مجازی همه شرکت کنندگان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شدند.

کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا و رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، تنها سه ماه پس از آزادی از زندان، در روز ۳۱ فروردین توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

گفتنی است در همان زمان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سرکوب رسانه‌ای‌ در ایران، خواستار آزادی کیوان صمیمی و همه روزنامه‌نگاران در بند شده بود.

 

 

 

 

 

 






کارت

کارت