EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نازیلا معروفیان بار دیگر بازداشت شد
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار آزاد چند ساعت پس از آزاد شدن موقت از زندان، از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی روز دوشنبه ۲۳ مردادماه خانم معروفیان هنگام مراجعه به کلانتری برای بازپس گرفتن گوشی موبایل، پس از ضرب‌وشتم شدید از سوی ماموران کلانتری، به همراه مادرش بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد.

گفته میشود که مادر نازیلا معروفیان از زندان آزاد شده، اما این روزنامه‌نگار با حکم بازداشت موقت به بند قرنطینه زندان منتقل شده است.

هر چند که از علت بازداشت مجدد وی اطلاعی در دست نیست اما پایگاه خبری رجانیوز، رسانه حامی دولت، علت بازداشت خانم معروفیان را «هنجارشکنی آشکار» توصیف کرد.

این روزنامه‌نگار حدود یک‌ماه قبل از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و روز یکشنبه ۲۱ مرداد با قید وثیقه و به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

همچنین روز چهارشنبه خانم معروفیان در تماس تلفنی با خانواده خود از اعتصاب غذای خشک در اعتراض به وضعیت موجود خبر داد.

نازیلا معروفیان هشتم آبان‌ماه سال گذشته به دلیل مصاحبه با امجد امینی، پدر مهسا امینی، بازداشت شد.

وی نوزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی و به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

شنبه هشتم بهمن‌ماه، رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری در خصوص این روزنامه‌نگار منتشر شد که بر اساس آن خانم معروفیان به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر ‎مهسا امینی» به دو سال ‎حبس تعزیری (با تعلیق پنج ساله)، ۱۵ میلیون تومان جریمه، و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.






کارت

کارت