EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


استرداد آسانژ آزادی مطبوعات را تهدید می‌کند
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

جولیان آسانژ معتقد است که پرونده او بر آزادی رسانه‌ها در سراسر جهان تأثیر منفی خواهد داشت. او در گفتگو با دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) ابراز نگرانی کرد که اگر ایالات متحده قوانین داخلی خود را برای محاکمه یک روزنامه نگار استرالیایی که در اروپا فعالیت می‌کند، اعمال کند، خبرنگاران در هر کشور دیگری ممکن است با وضعیت مشابهی مواجه شوند.

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) که سه شنبه 8 اوت با آسانژ در زندان ملاقات کرد، توانست به او بگوید که روزنامه‌نگاران و بسیاری دیگر در سراسر جهان، هر روز برای آزادی او تلاش می‌کنند و کارت بین‌المللی خبرنگاری او تمدید شده است. آسانژ یکی از اعضای قدیمی اتحادیه روزنامه‌نگاران استرالیا است.

پرادالیه گفت: «اتهامات علیه جولیان – یافتن یک افشاگر و تشویق او برای انتشار مدارک – اقداماتی است که هر روزنامه نگار تحقیقی ممکن است انجام دهد. اگر این پیگرد موفقیت آمیز باشد، راه را برای ایالات متحده هموار می‌کند تا هر خبرنگاری که اسناد طبقه بندی شده را منتشر کند، تحت تعقیب قرار دهد و همچنین به رژیم‌های سرکوبگر در سراسر جهان که تلاش می‌کنند زندگی روزنامه نگاران را دشوار کنند، مشروعیت می‌بخشد. شایان ذکر است که درستی مدارک و افشاگری‌های آسانژ هرگز مورد تردید قرار نگرفته است.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران که نماینده ششصد هزار روزنامه‌نگار در بیش از صدوچهل کشور جهان است، از زمان انتشار اتهامات آمریکا، علیه استرداد آسانژ مبارزه کرده است.






کارت

کارت