EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آخرین اقدامات کمیته پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران زندانی
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

بدرالسادات مفیدی، دبیر کمیته پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی که زیر نظر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران فعالیت می‌کند در گفتگویی با روزنامه هم‌میهن از اهم اقدامات انجام شده این کمیته از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی خبر داد.

بر اساس این گزارش خانم مفیدی «شناسایی روزنامه‌نگاران بازداشتی، شناسایی رسانه‌هایی که آنها در آن شاغل بودند، اطلاع از وضعیت آنها و تلاش برای آزادی‌شان از طریق تعامل، گفت‌وگو و رایزنی با نهادهای قضائی و امنیتی» را  اولین اقدامات کمیته پیگیری پس از تشکیل  خواند.

وی همچنین مهمترین اقدام این تشکل صنفی را تعامل با دستگاه قضایی خواند و  حضور در دادگاه انقلاب و روند رسیدگی به پرونده چند روزنامه‌نگار را اقدامی«بی‌سابقه» توصیف کرد.

بر اساس اعلام کمیته پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی، هنوز وضعیت ۱۱ روزنامه‌نگار مشخص نیست. برخی از آنها در زندان هستند و مابقی در انتظار دادگاه و صدور حکم.

همچنین  در طول بیش از ۱۰ ماه گذشته بیش از ۹۰ روزنامه‌نگار در شهرهای مختلف ایران  بازداشت یا احضار شده‌اند که  اغلب این خبرنگاران در ماه‌های گذشته به قید وثیقه آزاد شده‌ و تعداد زیادی از آنها هم مشمول عفو شده‌اند، اما همچنان وضعیت تعدادی از آنها مشخص نیست.

 






کارت

کارت