EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آزار و اذیت آنلاین خبرنگاران ارمنستان
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

به دنبال کنفرانس مطبوعاتی نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر، در ۲۵ ژوئیه، در ایروان، در فضای پر تنش پس از جنگ قره‌باغ، کمپین توهین و آزار توسط حامیان دولت در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های آنلاین برپا شده است. آنی گورگیان و هریپسیمه جبیجیان از جمله روزنامه‌نگارانی هستند که هدف تهدید به مرگ و تهدید به خشونت فیزیکی قرار گرفته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ و EFJ) این کمپین توهین و آزار را محکوم کردند و از مقامات ارمنستان خواستند که عاملان آن را تحت تعقیب و مجازات قرار دهند.

تیم داوسون، معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، دراین‌رابطه گفت: «آزار و اذیت در رسانه‌های اجتماعی به‌طورجدی بر سلامت روان روزنامه‌نگاران و توانایی آنها در انجام وظایفشان تأثیر می‌گذارد. وزرای دولت ارمنستان باید این حملات را محکوم کنند و برای آزادی خبرنگاران در انجام کار خود تلاش کنند. »

اتحادیه روزنامه‌نگاران ارمنستان(UJA)  همچنین این حمله هماهنگ فعالان نزدیک به دولت و برخی مقامات دولتی را محکوم کرد و نخست‌وزیر را به تشویق این کمپین نفرت آنلاین متهم کرد.

ساتیک سیرانیان، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران ارمنی، گفت: «روزنامه‌نگاران در شرایط وحشت واقعی کار می‌کنند. آنها واقعاً در خطر هستند.»

اتحادیه موضوع را به آناهیت ماناسیان، مدافع حقوق بشر ارمنستان ارجاع داده است.






کارت

کارت