EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


لغو پخش برنامه یک روزنامه‌نگار ایتالیایی در تلویزیون دولتی
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

مدیر اجرایی جدید تلویزیون دولتی رای (RAI) که توسط دولت منصوب شده بود، در ۲۵ ژوئیه، از  لغو پخش برنامه روبرتو ساویانو، روزنامه‌نگار، به دنبال شکایت سه حزب در ائتلاف دولت ایتالیا به هیئت نظارت تلویزیون، خبر داد.

فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ)ماهیت غیرقابل‌توجیه و نامتناسب اعمال سانسور توسط مدیریت تلویزیون رای، را محکوم کردند و به نام آزادی بیان و دفاع از منافع عمومی، از مسئولین تلویزیون خواستند که تصمیم خود را تغییر دهند.

فدراسیون‌ها همچنین از اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا (EBU) خواستند که به تلویزیون رای، عضو ایتالیایی خود، تذکر دهند که نباید تحت‌تأثیر دولت برنامه‌های تلویزیون را کنسل کند و به استانداردهای استقلال رسانه به‌عنوان یک پخش‌کننده عمومی احترام بگذارد.

برنامه ساویانو، با نام «چهره‌به‌چهره با جنایت»، یک برنامه ضد مافیایی بود. تصمیم برای قطع برنامه، پنج‌روز پس از توییت ساویانو  در مورد سالوینی، معاون رئیس‌جمهور ایتالیا، گرفته شد. در آن توییت، ساویانو علناً سالوینی را «وزیر جهان اموات» توصیف کرد.

ساویانو به روزنامه گاردین گفت: «آزادی بیان در ایتالیا عمیقاً به خطر افتاده است. اگر یک نفر از وزیر انتقاد کند، پخش برنامه تلویزیونی‌اش لغو می‌شود، حتی اگر این برنامه ضد مافیایی باشد. اروپا باید از آنچه در ایتالیا اتفاق می‌افتد بترسد، زیرا آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد به‌زودی ممکن است در بقیه اروپا نیز رخ دهد.»






کارت

کارت