EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


واکنش سخنگوی قوه قضاییه به صدور اجراییه حکم حبس احمد زیدآبادی بعد از ۱۴ سال
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

در پی انتشار جزئیات حکم حبس و شلاق علیه احمد زیدآبادی،  روزنامه‌نگار و عضو شورای سردبیری روزنامه هم‌میهن که چندی پیش در کانال تلگرامی‌اش منتشر شد، سخنگوی قوه قضائیه این حکم را قانونی دانست.

بر اساس گزارش‌ها روز سه‌شنبه دهم مردادماه مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در تازه‌ترین نشست خبری خود با اشاره به انتقاد آقای زیدآبادی که در خصوص صدور حکم بعد از ۱۴ سال مطلبی را منتشر کرده بود، گفت: احمد زیدآبادی در پرونده مطروحه در استان مرکزی به صورت غیابی به حبس تعزیری محکوم شده است. موضوع به ایشان در ثنا ابلاغ شده است و در صورت حضور در دستگاه قضا، پرونده ایشان مطابق قانون تعیین تکلیف خواهد شد.

چندی پیش احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار پرسابقه در کانال تلگرامی‌ خود با اشاره به حکم صادره نوشت: شاکی پرونده نیروی انتظامی شهرستان اراک است و رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی-جزایی اراک، در رأی خود به تاریخ ۲۱ بهمن سال ۸۸ بزه انتسابی مربوط به دو اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی را بنا به متن سخرانی من، محرز دانسته و بر اساس آن، برای اتهام نخست، به تحمل یک سال حبس تعزیری و برای اتهام دوم، به ۵۰ ضربه شلاق روی نقاط مجاز بدن محکوم کرده است.

احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی است که در حال حاضر بعنوان عضو شورای سردبیری در روزنامه هم‌میهن مشغول به فعالیت است.

وی تاکنون در فواصل مختلف از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و سابقه زندان‌های بلند مدت را نیز دارد

.

 






کارت

کارت