EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دومین جلسه دادگاه الهه محمدی برگزار شد
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات انتسابی الهه محمدی، روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن که از حدود ۱۰ ماه قبل در زندان به سر می‌برد، صبح امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

روز چهارشنبه چهارم مردادماه سعید پارسایی همسر این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود با انتشار این خبر نوشت: «دادگاه بر خلاف درخواست ما به صورت غیرعلنی برگزار و با اخذ دفاع آخر به پایان رسید. الهه کلیه اتهامات را رد کرد و ما امیدواریم دفاعیات صریح بیان شده در دادگاه، مورد بررسی قرار گیرد.»

از سوی  دیگر شهاب میرلوحی وکیل الهه محمدی نیز در گفتگویی با روزنامه هم‌میهن ضمن انتقاد از فرصت کوتاه برای «دفاع شفاهی» از موکل خود در پایان جلسه دادگاه، گفت: «خانم محمدی ضمن رد تمامی اتهامات همچون جلسه پیشین به خوبی از خود دفاع کرد و گفت که در چارچوب قانون وظیفه خبرنگاری اش را انجام داده است.»

به گفته آقای میرلوحی، همکاری با دول خارجی متخاصم، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر ضد امنیت اتهاماتی است که دادگاه به خانم محمدی منتسب کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد که خانم محمدی ضمن رد تمامی اتهامات همچون جلسه پیشین به خوبی از خود دفاع کرد و گفته است که در چارچوب قانون وظیفه خبرنگاری‌اش را انجام داده است.

به گفته این وکیل دادگستری دفاعیات مختصری هم در صورتجلسه مکتوب شد و قرار شد مشروح دفاعیات طی یک لایحه تا روز شنبه تقدیم دادگاه شود.

الهه محمدی، روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن که گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی منتشر کرده بود پس از احضار به دادسرا در راه رفتن به آنجا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد.

جلسه نخست دادگاه رسیدگی به پرونده این روزنامه‌نگار نهم خردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و صبح امروز نیز دومین و آخرین جلسه برگزار شد.

تاکنون افراد و نهادهای بسیاری خواهان برگزاری دادگاه به طور علنی و آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی دیگر روزنامه‌نگار بازداشتی شده‌اند اما مقامات ایران هیچ واکنشی نسبت به این امر نداشته‌اند.

گفتنی است فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی و همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 






کارت

کارت