EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


برگزاری جلسه نهایی دادگاه نیلوفر حامدی
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲

همسر نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار روزنامه شرق که از حدود ۱۰ ماه قبل در بازداشت به سر می‌برد از برگزاری دومین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات انتسابی وی خبر داد.

روز سه‌شنبه سوم مردادماه محمد حسین آجرلو در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اخذ آخرین دفاعیات همسر خود نوشت: »نیلوفر در این جلسه گفت به عملکرد خود به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کند.   با توجه به پایان جلسات رسیدگی به پرونده، منتظر صدور حکم در روزهای آینده هستیم».

به گفته آقای آجرلو در پایان جلسه وکلای نیلوفر حامدی دقایقی فرصت ارائه دفاعیات خود را داشتند.

از سوی دیگر پرتو برهانپور، وکیل نیلوفر حامدی در گفتگویی ضمن انتقاد به نحوه برگزاری جلسه دادگاه گفت: «پرونده از نظر ما ایرادات متعددی دارد و قسمتی از دفاعیات را به صورت مکتوب در صورت‌جلسه قید کردیم و بخش دیگر را در قالب لایحه تکمیلی تا شنبه به شعبه تحویل خواهیم داد.»

به گفته‌ ابن وکیل دادگستری تحقیقات از خانم حامدی در ۳۰ مهرماه گذشته به پایان رسیده و ادامه بازداشت وی توجیهی ندارد.

خانم برهانپور همچنین افزود: «با توجه به اخذ آخرین دفاع و مطابق قانون، ما ظرف یک هفته آتی منتظر صدور حکم بدوی هستیم.»

وی همچنین از حضور نمایندگان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در محل ساختمان دادگاه انقلاب و درخواست حضور در جلسه آنها خبر داد، که با مخالفت رئیس دادگاه مواجه شد.

نیلوفر حامدی که در آغاز اعتراضات سراسری سال گذشته، پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در شهریورماه گذشته بازداشت شده بود، با انتساب اتهاماتی چون همکاری با دولت‌های متخاصم و جاسوسی مواجه است. اتهامی که در ایران مجازات‌های سنگینی را درپی دارد.

جلسه نخست دادگاه رسیدگی به پرونده این روزنامه‌نگار هشتم خردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و صبح امروز نیز دومین و آخرین جلسه برگزار شد.

تاکنون افراد و نهادهای بسیاری خواهان برگزاری دادگاه به طور علنی و آزادی نیلوفرحامدی و الهه محمدی دیگر روزنامه‌نگار بازداشتی شده‌اند اما مقامات ایران هیچ واکنشی نسبت به این امر نداشته‌اند.

گفتنی است فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی و همه روزنامه‌نگاران در بند شده است.

 

 

 






کارت

کارت