EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


۴۰ مورد نقض حقوق رسانه‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۳  در یمن
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲

بر اساس گزارش جدیدی که توسط سندیکای روزنامه‌نگاران یمن (YJS) منتشر شده است، چهل مورد نقض حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده است.  نقض‌های ثبت شده در این گزارش شامل دستگیری، تهدید، تشکیل پرونده قضایی و حمله فیزیکی علیه روزنامه‌نگاران می‌شود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سندیکای روزنامه‌نگاران یمن (YJS) حملات به آزادی رسانه‌ها را محکوم کردند و از دولت یمن و سایر گروه‌های مسلح خواستند که همه روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنند و برای پایان‌دادن به قانون معافیت از مجازات اقدامی بکنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران دراین‌خصوص گفت: «ما محیط ناامنی که خبرنگاران و متخصصان رسانه در یمن مجبور به کار در آن هستند، را غیرقابل‌قبول می‌دانیم و محکوم می‌کنیم و از مقامات یمن می‌خواهیم که توصیه‌های صادر شده توسط سندیکای روزنامه‌نگاران یمن در این گزارش، را اجرا کنند.»

سندیکای روزنامه‌نگاران یمن از دولت یمن و سایر گروه‌های مسلح همچنین خواست تا مقر اتحادیه را که از اواخر فوریه تحت کنترل نیروهای شورای فراملی در عدن است، به صاحبان واقعی خود بازگردانند. انجام این کار به روزنامه‌نگاران اجازه می‌دهد تا حقوق خود را بازیابند و کار خود را از سر بگیرند.






کارت

کارت