EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعیین زمان دادگاه رسیدگی به پرونده الهه محمدی
یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات انتسابی الهه محمدی، روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن که بیش از ۳۰۰ روز است در بازداشت موقت به سر می‌برد چهارم مردادماه برگزار خواهد شد.

بر اساس این خبر که روز شنبه ۳۱ تیرماه، الناز محمدی، خواهر این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود منتشر کرد، خانم محمدی برای دومین بار طی ۱۰ ماه گذشته با وکیل خود دیدار کرد و از برگزاری دومین جلسه دادگاه با خبر شد.

جلسه نخست اتهامات انتسابی علیه الهه محمدی هشتم خردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

هرچند که بسیاری از چهره‌های شناخته شده و نهادهای بین‌المللی بازداشت وی و برگزاری جلسه دادگاه بصورت غیر علنی را نقض اصول اولیه قانون دانستند با این وجود جلسه پشت درهای بسته و تنها با حضور نماینده مرکز رسانه قوه قضاییه و افراد لباس شخصی برگزار شد.

الهه محمدی، روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن که گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی منتشر کرده بود پس از احضار به دادسرا در راه رفتن به آنجا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد.

گفتنی است فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی دیگر روزنامه‌نگار دربند و همه روزنامه‌نگاران زندانی شده است.

 






کارت

کارت