EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مختومه شدن پرونده امیر مسکنی، سردبیر مجله سبزوار
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست حکم حبس امیر مسکنی، روزنامه‌نگار و سردبیر نشریه سبزوار که چندی پیش از سوی دادگاه انقلاب صادر شده بود، به حالت تعلیق درآمده و پرونده وی مختومه شده است.

بر اساس این خبر که از سوی خبرگزاری هرانا که اخبار  حقوق بشر در ایران را گزارش می‌دهد، منتشر شده، به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده آقای مسکنی آمده که وی از بابت مجازات حبس تعزیری مورد بخشش قرار گرفته اما حکم ۹ ماه حبس تعلیقی همچنان پابرجاست.

اردیبهشت ماه سال جاری امیر مسکنی، روزنامه‌نگار و سردبیر مجله سبزوار از سوی دادگاه انقلاب به ۷ ماه و یک روز حبس تعزیری، ۹ ماه حبس تعلیقی و پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

این روزنامه‌نگار و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری سال گذشته، بر اساس حکمی که توسط دادگاه انقلاب سبزوار صادر و به وی ابلاغ شده، بابت‌ اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری و  بابت ‌اتهام «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور» به تحمل ۹ ماه حبس تعلیقی و ۴ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

پیشتر جلسه بازپرسی این روزنامه‌نگار در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دو دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار برگزار و سپس کیفرخواست او با‌اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق تحریک شهروندان به جنگ کشتار» به دادگاه انقلاب شهرستان سبزوار ارجاع شده بود.

 






کارت

کارت