EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


وخامت اوضاع جسمی ویدا ربانی در زندان
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد که در پی محکومیت خود در زندان اوین بسر می‌برد، با اوضاع جسمی وخیمی روبرو شده است.

بر اساس این خبر روز یکشنبه چهاردهم خردادماه علی مجتهدزاده وکیل این روزنامه‌نگار  در صفحه شخصی خود نوشت: «حسب اطلاعات موثق با تشدید بیماری خانم  ‎ویدا ربانی در خصوص سلامتی ایشان نگرانی جدی وجوددارد و ای کاش مسوولان محترم قوه قضاییه با اعطای حق قانونی مرخصی به نامبرده در راستای رفع نگرانی خانواده اقدام کنند. »

همچنین روز گذشته حمیدرضا امیری همسر ویدا ربانی در رشته توییتی نوشت: «پزشک‌ها پس از بررسی MRI تشخیص‌های مختلفی در مورد بیماری همسرم داشته‌اند. از سردرد‌های تیپ افزایش فشار داخل جمجمه، احتمال لخته خون در ورید‌های مغزی تا سینوزیت حاد که هر گونه تاخیر در انجام معاینات و ازمایش های لازم میتواند حیات بیمار را به خطر اندازد  و موجب نابینایی دائم گردد. از آنجا که صدور مجوز اعزام به بیمارستان در زندان زمان‌بر می‌باشد، جان بیمار را در معرض خطر قرار می‌دهد. »

تاکنون هیچ یک از مقامات قوه قضاییه درخصوص وضعیت حاد جسمی این روزنامه‌نگار حوزه زنان واکنشی نشان نداده‌اند.

ویدا ربانی روزنامه‌نگار آزاد و فعال مدنی است که همکاری با روزنامه شرق و هفته‌نامه صدا را در کارنامه خود دارد.

وی پیش از این و در جریان آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در دوم مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت  و دادگاه وی در ۲۹ آذرماه تشکیل شد.

دهم دی ماه علی مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار  اعلام کرد که وی به تحمل شش سال حبس بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و پانزده ماه حبس دیگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شده است.

گفتنی است در هفته‌های اخیر فشار بر روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای بیش از پیش افزایش یافته است و بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال حاضر ۱۳ روزنامه‌نگار در زندان بسر می‌برند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده ضمن محکوم کردن سرکوب رسانه‌ها در ایران، خواستار آزادی روزنامه‌نگاران در بند شد.

 

 

 






کارت

کارت