EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


برخورد فیزیکی با خبرنگار ایلنا از سوی محافظان حسن خمینی
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

بنا به اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های داخلی ایران، روز سه‌شنبه و در حاشیه سالمرگ محمود دعایی، مدیر اسبق موسسه اطلاعات، یک خبرنگار به دلیل تهیه گزارش از سوی محافظان حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و برای ساعاتی بازداشت شد.

بر اساس این خبر، خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که خبرنگار خود را با هدف پوشش این مراسم به ساختمان موسسه اطلاعات هنگام کرده بود که با ورود حسن خمینی و محمد خاتمی دو چهره سرشناس، قصد تهیه گزارش داشته که از سوی سرگروه تیم حفاظتی به همراه دو نفر دیگر مورد برخورد قرار می‌گیرد.

به نوشته ایلنا، با هدایت خبرنگار به آسانسور VIP موسسه اطلاعات، در ابتدا گوشی تلفن همراه وی ضبط و سپس محافظان اقدام به ضرب و شتم و توهین‌های مکرر به او کردند و در شرایطی که نفر سوم در سالن دائما با توهین‌های مکرر و مشت و لگد مشغول ضرب و شتم خبرنگار بود، سرگروه تیم حفاظتی به وارسی تلفن همراه و چک کردن پیام‌های خصوصی خبرنگار مشغول شد.

این در حالی است که در تمام این مدت خبرنگار تلاش داشته هویت خود را به‌عنوان خبرنگار به آن‌ها احراز و اثبات کند اما آنها با توقیف کارت شناسایی وی به توهین‌های مکرر خود ادامه دادند و تلفن همراه و کارت شناسایی خبرنگار ایلنا را توقیف و با هماهنگی با مسئولین حراست موسسه اطلاعات، وی را برای ساعتی در کیوسک ورودی مجموعه نگهداشتند.

گزارش شده که بعد از ساعاتی، این خبرنگار با تحویل گرفتن لوازم خود آزاد شده است.

 

 






کارت

کارت