EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دیدار نیلوفر حامدی و الهه محمدی روزنامه‌نگاران بازداشتی با وکلای خود یک روز پیش از دادگاه
یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی، روزنامه‌نگار هم‌میهن که از حدود ۹ ماه قبل در بازداشت بسر می‌برند در آستانه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات انتسابی با وکلای خود ملاقات کردند.

بر اساس گزارش‌ها روز یکشنبه هفتم خردادماه محمد حسین آجرلو همسر نیلوفر حامدی در صفحه شخصی خود با اعلام این خبر نوشت: «فردا و پس‌فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) به‌ترتیب دادگاه ‎نیلوفر حامدی و الهه محمدی برگزار می‌شود. ظهر امروز، کمتر از ۲۴ ساعت پیش از دادگاه، آنها با وکلای انتخابی خود ملاقات کردند. »

به گفته آقای آجرلو چهارشنبه هفته قبل، یک روز پس از اعلام سخنگوی قوه قضاییه، زمان دادگاه به صورت تلفنی به وکیلشان ابلاغ شد.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی از نخستین روزنامه‌نگارانی بودند که موضوع مرگ مشکوک مهسا امینی را پوشش دادند که آغازگر اعتراضات سراسری در ایران شد. مقامات ایران این دو روزنامه‌نگار را متهم به جاسوسی کردند. اتهامی که در ایران مجازات اعدام دارد.

دو روز قبل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به صدور احکام سنگین از سوی قوه قضاییه هشدار داد.

دومنیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «حبس روزنامه‌نگاران علامت هشدار دهنده‌ای در سطح بین‌المللی است. ما بار دیگر اتهامات بی‌اساس علیه همکاران خود را محکوم می‌کنیم و از مقامات ایران می‌خواهیم که از همه اتهامات علیه آنها صرف نظر کنند. روزنامه‌نگاری جرم نیست و جمهوری اسلامی باید همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی را آزاد کند.»

 

 

 

 






کارت

کارت