EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دست‌نوشته مهرنوش طافیان روزنامه‌نگار و فعال زنان بعد از آزادی
یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲

در پی انتشار نامه سرگشاده ویدا ربانی، روزنامه‌نگار زندانی که خطاب به مقامات ایران در خصوص وضعیت اسف‌بار بازداشتگاه و زندان قرچک نوشته بود، برخی روزنامه‌نگارانی که به تازگی آزاد شده‌اند ضمن تایید محتوای این نامه از وضعیت مشابه خود گفتند.

روز شنبه ششم خردادماه مهرنوش طافیان، روزنامه‌نگار حوزه محیط زیست که حدود ۴ ماه در زندان بود، از آسیب‌های روانی که در طول مدت بازداشت دچار شده بود، در صفحه شخصی خود نوشت: از گفتن اینکه در زندان به مرز جنون رسیده‌ام شرم ندارم‌.

وی همچنین در این متن ضمن اشاره به تحقیرهای زمان بازجویی و ترومای روحی در برخورد با خود و خانواده‌اش نوشته است که سعی می‌کند آن را فراموش کند.

گفتنی است مهرنوش طافیان، خبرنگار چند سایت محلی در خوزستان بوده و درباره مشکلات شهرهای خوزستان و مشکلات زنان اطلاع‌رسانی می‌کرد.

وی در تاریخ ۲ مهر سال ۱۴۰۱ در اهواز توسط اطلاعات سپاه دستگیر و به زندان سپیدار منتقل شد و در تاریخ ۲۴ دی‌ماه آزاد شد.

متن کامل این نوشته بدین شرح است:

من هم دیگر شرمی ندارم که بگویم روانم آسیب دیده است. در مقابل مصرف دارو تا به امروز مقاومت کرده‌ام. سعی کرده‌ام در جمع‌ها حضور داشته باشم. زندگی کنم و بگویم درست می‌شود. هر روز و شب سعی میکنم ترومای روحی که از هجوم به خانه‌ام، برخورد با خانواده‌‌ام، تحقیرهای زمان بازجویی‌ام را که به من تحمیل کرده‌اند فراموش کنم و افسوس که نخواهم توانست‌‌. من دیگر از گفتن اینکه در همان زندان تا مرز جنون کشانده شده‌ام هم شرم ندارم‌. من از تماشای چهره خودم هم که به پیری رسید دیگر شرم ندارم‌.

 

 






کارت

کارت