EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درخصوص برگزاری علنی دادگاه دو روزنامه‌نگار
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز امیدواری برگزاری «محاکمه‌ای عادلانه» برای دو روزنامه‌نگار بازداشتی، خواهان برگزاری علنی دادگاه ایشان شد.

بر اساس گزارش‌ها روز جمعه پنجم خردادماه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرد، با اشاره به برگزاری دادگاه نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آینده نوشت: «جامعه مطبوعاتی منتظر است در یک محاکمه عادلانه و علنی سرنوشت همکاران خود را دنبال کند و روزنامه‌نگاران بطور جدی خواهان روشن شدن صحت و سقم این اتهامات شدند.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همچنین در ادامه بیانیه خود نوشت: «از ابتدای دستگیری خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی از سوی دستگاههای ذیربط، اتهاماتی سوای انجام وظایف حرفه‌ای به ایشان وارد شد. اما دستگیری آنها متعاقب انجام امور قانونی محوله از سوی رسانه‌های متبوع ایشان اتفاق افتاد.»

این تشکل صنفی در پایان تاکید کرد که برگزاری محاکمه علنی این دو در عین حال می‌تواند به دیگر روزنامه‌نگاران کمک کند تا در فضای شفاف‌تر و امن‌تری به فعالیت حرفه‌ای خود بپردازند.

گفتنی است بنا بر اعلام سخنگوی قوه قضائیه قرار است دادگاه رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی بعد از حدود ۹ ماه بازداشت، در روزهای هشتم و نهم خردادماه سال جاری برگزار شود.






کارت

کارت