EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


رد شکایت ژینا مدرس‌گرجی علیه ماموران اطلاعات از سوی دادسرا
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست دادسرای سنندج شکایت ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال سرشناس حقوق زنان علیه ماموران اطلاعاتی را  که چندی پیش توسط آنها با خشونت بازداشت شده بود رد کرده است.

بر اساس این گزارش، شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به ریاست علیرضا فاریابی، شکایت ژینا مدرس‌گرجی،  علیه مأموران اداره اطلاعات کردستان را به دلیل نبود دلایل و مدارک کافی رد کرده و برای ماموران قرار منع تعقیب صادر کرده است.

گفته می‌شود که این شکایت با پنج عنوان سلب آزادی اشخاص، محرومیت از حقوق مقرر در قانون اساسی، آدم‌ربایی، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص عادی از سوی خانم مدرس‌گرجی و وکلای ایشان تنظیم شده بود.

وکلای این روزنامه‌نگار نیز در واکنش به صدور قرار منع تعقیب، به دلیل انجام نشدن تحقیقات قضایی و بی‌توجهی به مدارک به قرار دادسرا اعترض کرده و تقاضای نقض آن و اعلام نقایص تحقیقاتی را از دادگاه کیفری سنندج کردند.

گفتنی است ژینا مدرس‌گرجی، در ٢١ فروردین‌ماه، توسط نیروهای اداره اطلاعات در مسیر برگشت از کتاب‌فروشی محل کارش به منزل ربوده شد.

پیش از این نیز این روزنامه‌نگار در اسفندماه گذشته بازداشت و به اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی و عضویت در آن متهم شده بود.

وی متعاقب ۴۰ روز بازداشت در بند زنان زندان سنندج، روز ۸ آبان سال گذشته با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد

 

 

 






کارت

کارت