EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت مدیر مسوول روزنامه اعتماد به حبس و جزای نقدی
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲

مدیر مسوول روزنامه اعتماد در دو پرونده شکایت سپاه به حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

بر اساس این خبر روز پنجشنبه چهارم خردادماه، محمد جلیلیان، وکیل دادگستری از محکومیت بهروز بهزادی، مدیر مسوول روزنامه اعتماد در دو پرونده شکایت قرارگاه ثار‌الله سپاه به ۶ ماه حبس تعزیری و از باب تخفیف به پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی خبر داد.

این وکیل دادگستری و رئیس حقوقی اعتماد همچنین با اشاره به علت شکایت قرارگاه ثار‌الله سپاه افزود: «پس از حوادث ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ رویکرد روزنامه اعتماد به دنبال انعکاس نظرات کارشناسان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، تاریخی و… بوده و تلاش می‌کرد نقش توازن‌بخشی در بهبود و آگاهی‌بخشی پیرامون شرایط  پیش آمده داشته باشد. اما متاسفانه بابت این رویکرد، روزنامه اعتماد مورد هجمه فراگیر و وسیع قرار گرفت و  شکایت‌های عدیده‌ای توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران علیه روزنامه اعتماد از باب عنصر مادی نشر اعلام شد».

بنا به آمار کارشناسان از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی تاکنون روند فشار بر مطبوعات و اهالی رسانه بسیار سرکوبگرانه بوده است و بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات توقیف یا لغو مجوز شدند و روزنامه‌نگاران زیادی نیز به زندان رفتند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی ضمن محکومیت سرکوب رسانه‌ای خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران دربند شده است.

 






کارت

کارت