EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعیین وقت دادگاه رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲

رسانه‌های داخلی ایران از تعیین وقت رسیدگی به اتهامات انتسابی به نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی، روزنامه‌نگار هم‌میهن خبر دادند.

بر اساس این خبر روز سه‌شنبه دوم خردادماه مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ایران ضمن تایید این خبر افزود: «قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب فرصت مطالعه را برای وکلای پرونده فراهم آورده و وکلا با صرف وقت موسع تدارک دفاع کرده‌اند.»

به گفته سخنگوی قوه قضائیه دادگاه رسیدگی به پرونده الهه محمدی هشتم خردادماه و دادگاه نیلوفر حامدی نهم خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اظهارات این مقام ارشد قوه قضائیه در حالی بیان می‌شود که صبح امروز محمد حسین آجرلوِ، همسر نیلوفر حامدی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از زمان برگزاری دادگاه در صفحه شخصی خود نوشت: «در نهمین‌ماه بازداشت نیلوفر حامدی و الهه محمدی زمان  دادگاه درحالی تعیین شد که این موضوع نه به خودشان و نه به وکلا ابلاغ نشده و ما هم از طریق سخنگوی قوه قضاییه باخبر شدیم کمتر از یک هفته تا برگزاری دادگاه مانده اما هنوز وکلا نتوانسته‌اند با موکلین خود ملاقات و گفت‌و‌گو کنند.»

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق روز پنجشنبه ۳۱ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

همچنین الهه محمدی، روزنامه‌نگار روزنامه هم‌میهن نیز که گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی منتشر کرده بود پس از احضار به دادسرا در راه رفتن به آنجا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد.

گفتنی است فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکنون در بیانیه‌های متعددی خواستار آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی و همه روزنامه‌نگاران دربند شده است.

 

 






کارت

کارت