EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


انتقال ویدا ربانی از زندان به بیمارستان
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲

یک روز پس از تکذیب خبرگزاری رسمی  قوه قضاییه در خصوص خبر وخامت جسمی ویدا ربانی، روزنامه‌نگار در زندان اوین، گزارش‌ها از انتقال وی به بیمارستان طالقانی حکایت دارد.

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه حمیدرضا امیری، همسر این روزنامه‌نگار اعلام کرد که خانم ربانی به دلیل وخامت جسمی و سردردهای شدید جهت انجام آزمایش MRI به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده است.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر نامساعد بودن حال جسمی ویدا ربانی منتشر شده بود که به‌ گفته یکی از نزدیکان وی، علیرغم تجویز بهداری زندان برای انجام آزمایش «سی تی اسکن» و رسیدگی تخصصی پزشکی، مسئولین مربوطه با اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان مخالفت می‌کنند.

خبرگزاری میزان که اخبار مربوط به قوه قضاییه ایران را پوشش می‌دهد وخامت جسمی این فعال مدنی را تکذیب کرد و نوشت: «ویدا ربانی داروهای اعصاب و روان مصرف می‌کند و زیر نظر پزشک متخصص در زندان است.»

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد و فعال مدنی است که همکاری با روزنامه شرق و هفته‌نامه صدا را در کارنامه خود دارد.

وی پیش از این و در جریان آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در دوم مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت  و دادگاه وی در ۲۹ آذرماه تشکیل شد.

دهم دی ماه علی مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار  اعلام کرد که وی به تحمل شش سال حبس بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و پانزده ماه حبس دیگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شده است.

گفتنی است در هفته‌های اخیر فشار بر روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای بیش از پیش افزایش یافته است و بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال حاضر ۱۶ روزنامه‌نگار در زندان بسر می‌برند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده ضمن محکوم کردن سرکوب رسانه‌ها در ایران، خواستار آزادی روزنامه‌نگاران در بند شد.

 

 






کارت

کارت