EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل یک روزنامه‌نگار دیگر در مکزیک، خطرناک‌ترین کشور بدون جنگ برای روزنامه‌نگاران
جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

جراردو تورس رنتریا، روزنامه‌نگار، در شب یازدهم ماه می توسط افرادی مسلح که وارد خانه او شده بودند، هدف گلوله قرار گرفت. تاکنون در رابطه با این قتل هیچ بازداشتی وجود نداشته است و انگیزه این جنایت نیز مشخص نیست.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) این اقدام خشونت‌آمیز جدید در مکزیک را که خطرناک‌ترین کشور بدون جنگ برای فعالیت‌های روزنامه‌نگاری است، محکوم کرد و از مقامات خواست که این وقایع را در چارچوب پروتکل جنایات علیه آزادی بیان بررسی کنند.

فدراسیون همچنین خواستار آن شد که تحقیقات مقامات عاملان و مغز متفکران این قتل را شناسایی کرده و انگیزه‌های قتل را روشن کنند. با توجه به اینکه مکزیک یکی از خشن‌ترین کشورهای جهان برای روزنامه‌نگاران است، نمی‌توان ارتباط این جنایت با حرفه او را رد کرد.

جراردو تورس رنتریا، پنجاه‌ونه‌ساله ساله توسط گروهی مسلح که وارد خانه او در بندر آکاپولکو شده بودند، ترور شد. تاکنون معلوم نیست که آیا وی پیش‌ازاین بابت فعالیت‌های رسانه‌ای خود تهدیداتی دریافت کرده است یا خیر.

تورس رنتریا اگرچه به‌طور رسمی از فعالیت روزنامه‌نگاری بازنشسته شده بود اما به‌عنوان ارتباط‌دهنده کماکان با برخی رسانه‌های مکزیکی همکاری داشت. وی خبرنگار، گزارشگر و فیلم‌بردار رسانه‌های گوناگونی ازجمله خبرگزاری رویترز بوده است.






کارت

کارت