EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گزارشی از آخرین وضعیت ویدا ربانی در زندان اوین
پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد که از مهرماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد، با وجود وضعیت نامناسب جسمی، از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

بر اساس این گزارش که روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه از سوی خبرگزاری هرانا به نقل از یکی از نزدیکان این روزنامه‌نگار منتشر شد، خانم ربانی علیرغم حال نامساعد جسمی و تجویز بهداری زندان برای انجام آزمایش «سی تی اسکن» و رسیدگی تخصصی پزشکی، با مخالفت مسوولین زندان مواجه است.

همچنین این منبع مطلع گفته است که پرونده اخیر خانم ربانی که در رابطه با اعتراضات سراسری برای وی گشوده شده، مشمول «بخشنامه عفو» شده اما تاکنون این بخشنامه به دلیل مخالفت ضابط پرونده اعمال نشده است.

ویدا ربانی سابقه همکاری با روزنامه شرق و هفته‌نامه صدا را در کارنامه خود دارد.

وی پیش از این و در جریان آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در دوم مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت  و دادگاه وی در ۲۹ آذرماه تشکیل شد.

دهم دی ماه علی مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار  اعلام کرد که وی به تحمل شش سال حبس بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و پانزده ماه حبس دیگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شده است.

گفتنی است در هفته‌های اخیر فشار بر روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای بیش از پیش افزایش یافته است و بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال حاضر ۱۷ روزنامه‌نگار در زندان بسر می‌برند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده ضمن محکوم کردن سرکوب رسانه‌ها در ایران، خواستار آزادی روزنامه‌نگاران در بند شد.

 

 

 






کارت

کارت