EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آخرین وضعیت ژینا مدرس‌گرجی در زندان
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

یک ماه بعد از بازداشت ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی که در انفرادی زندان سنندج به سر می‌برد، گزارش‌ها از انتقال وی به بند عمومی زندان حکایت دارد.

روز جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه خبرگزاری هه‌نگاه که اخبار مربوط به کردستان را پوشش می‌دهد به نقل از اعضای خانواده این روزنامه‌نگار اعلام کرد که وی از انفرادی به بند عمومی کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، این روزنامه‌نگار، همزمان با انتقال به بند عمومی برای نخستین بار در طول مدت بازداشت اخیر خود، ملاقات حضوری با خانواده داشته است.

ژینا مدرس‌گرجی در دوشنبه ٢١ فروردین ١۴٠٢، توسط نیروهای اداره اطلاعات در مسیر برگشت از کتاب‌فروشی محل کارش به منزل ربوده شد.

پیش از این نیز خانم مدرس گرجی اسفندماه گذشته بازداشت و به اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل گروه غیرقانونی و عضویت در آن متهم شده بود.

گفتنی است ژینا مدرس گرجی  در آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در روز  ۳۰ شهریور بازداشت شده بود.

وی متعاقب ۴۰ روز بازداشت در بند زنان زندان سنندج، روز ۸ آبان سال گذشته با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد

 






کارت

کارت