EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اجرای حکم زندان کامیار فکور
پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

رسانه‌های داخلی ایران از اجرای حکم حبس کامیار فکور، روزنامه‌نگار و فعال حوزه کارگری از روز گذشته (سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت) در زندان اوین خبر دادند.

بر اساس این خبر روز گذشته مازیار فکور، برادر این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود نوشت: »کامیار فکور و همسرش سروناز احمدی جهت اجرای حکم حبس به بند عمومی زندان اوین منتقل شدند.»

این روزنامه‌نگار پیشتر در تاریخ هشتم اردیبهشت، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند.

آقای فکور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام »تبلیغ علیه نظام «به یک سال حبس و همسرش خانم احمدی بابت اتهام  «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به پنج سال حبس و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یکسال حبس مجموعا شش سال زندان محکوم شده بودند. نهایتا حکم این افراد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تقلیل یافت و آقای فکور به هشت ماه حبس و همسرش خانم احمدی به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

کامیار فکور، خبرنگار خبرآنلاین و برخی وب‌سایت‌های فعال کارگری است که سابقه بازداشت و زندانی در دو مقطع را نیز داشته است که اولین آنها به اسفند ۱۳۹۹ و تجمع کارگران در اعتراض به وضعیت دستمزدها بازمی‌گردد.

وی همچنین یک بار نیز به‌خاطر فعالیت‌هایش به‌عنوان روزنامه‌نگار در حوزه‌ اقتصاد محیط‌ زیست و انتشار آثاری هنری‌اش در فضای مجازی بازداشت شده بود.

 






کارت

کارت