EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


شکایت دانشگاه علوم پزشکی از دو روزنامه‌نگار در گلستان و کرمانشاه به دلیل پوشش اخبار کرونا
سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

با همه‌‌گیری بیماری کرونا  تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های ایران از روزنامه‌نگاران و فعالان کانال‌های خبری در فضای مجازی که اخبار محلی مرتبط با شیوع بیماری را پوشش می‌دادند، شکایت کرده‌اند.

تشکیل پرونده قضایی برای شهرام صفری، روزنامه‌نگار کرمانشاهی و همچنین دو شکایت قضایی پی‌در‌پی از الهه رمضانپور، خبرنگار حوزه درمان در گلستان، از موارد این دست شکایت‌ها گزارش شده است.

در هفته‌های گذشته و با آغاز همه‌گیری بیماری کرونا، دانشگاه‌ علوم پزشکی دست‌کم در دو استان از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که اخبار مرتبط با شیوع کرونا را پوشش می‌دادند، شکایت کرده‌اند.

انتشار اخبار شیوع کرونا، انعکاس مشکلات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کادر درمان و کمبود‌های این حوزه در زمان مقابله  و همچنین  ارائه آمار مبتلایان و قربانیان از مواردی بوده است که مورد شکایت دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و موجب تشکیل پرونده قضایی برای این روزنامه‌نگاران شده است.

شهرام صفری، روزنامه‌نگار و مدیر کانال تلگرام «راوێژ پرس» با شکایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اتهام «انتشار آمار مبتلایان به ویروس کرونا» به دادگاه احضار شده بود.

او پس از تشکیل پرونده قضایی در دادگاهی در سرپل‌ذهاب، با قرار وثیقه ۶٠ میلیونی آزاد شده است. دادگاه این روزنامه‌نگار را به «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» متهم کرده است.

همچنین الهه رمضانپور به صورت متوالی در دوماه گذشته از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مورد شکایت قرار گرفته است.

او خبرنگار روزنامه همشهری در استان گلستان و مدیر کانال تلگرامی «پیام‌آوران سلامت» است که به صورت تخصصی به مشکلات حوزه بهداشت و سلامت در این استان می ‌پردازد.

شکایت دوم از رمضانپور در فروردین ماه در حالی صورت گرفته است که هنوز دادگاه شکایت قبلی برگزار نشده است. موضوع هر دو شکایت پوشش اخبار در مورد شیوع بیماری کرونا در استان گلستان است.

پیش از این نیز مقام‌های قضایی ایران به رسانه‌ها درباره پوشش اخبار بحران کرونا هشدار داده و مقام‌های انتظامی ده‌ها نفر از فعالان مجازی را بازداشت کرده‌اند.






کارت

کارت