EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مجلس: دادستان کل مخالف بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران است
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در فراکسیون امید برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود برای ۴ سال آینده را تشریح کرد و به سوالات مطروحه نمایندگان پاسخ داد.

وی در این جلسه در خصوص عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران گفت: در خصوص بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز باید گفت که بنده ۴ مرتبه با دادستان کل در این خصوص ملاقات کردم و ایشان گفت اجازه بازگشایی این انجمن را نمی دهیم البته نامه رسمی از سوی دادستان تهران ارسال شد که نمی توان آن انجمن صنفی را بازگشایی کرد، اما بنده راهکار دیگری را دنبال کردم به نحوی که اکنون انجمن روزنامه نگاران استان ها آماده ثبت و فعالیت است.

گفتنی است که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در سال ۱۳۸۸ توسط دادستان وقت استان تهران سعید مرتضوی به صورت غیرقانونی پلمپ گردید و تا به امروز پیگیری‌های انجام گرفته از سوی هیات مدیره و نهادهای بین‌المللی ذیربط برای بازگشایی این انجمن ناکام مانده است. کمتر از یک ماه پیش و به مناسبت سالروز روز خبرنگار هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در نامه‌ای به حسن روحانی با گلایه از عدم تحقق وعده‌ها از وی خواستند تا گام‌های محکم‌تری را برای بازگشایی انجمن صنفی بردارد.

این اولین بار است که وزیر کار به صورت علنی در خصوص عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در دوره وزارت ۴ سال گذشته خود اظهار نظر می‌کند و برخلاف گفته‌های وی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با وجود برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره و بازرسان با نظارت ناظرین وزارت تحت فرمان علی ربیعی تا کنون مراحل ثبت برای فعالیت رسمی این انجمن انجام نشده است.






کارت

کارت